میم حا

آدمی که شبیه همه نیست !

میم حا

آدمی که شبیه همه نیست !

سلام خوش آمدید

450 درجه‌ی فارنهایت

شنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۳۰ ب.ظ

کتابی که خوندم و میتونم بگم تاثیر زیادی تو زندگیم داشت کتاب تاریخچه زمان از استیون هاوکینگ ، استیون هاوکینگ مهم ترین نظریه پرداز عصر ما در زمینه فیزیک بود . و کمتر آدمی رو با یکم مطالعه میشه پیدا کرد که حداقل اسمش رو نشنیده باشه البته از نظر بعضیا همون آدم فلجس که رو ویلچر نشسته بود .

سال 95 من برای دومین بار کنکور دادم ، بعد از اعلام نتایج و انتخاب رشته وقتی نتایج نهایی اومد من،  فیزیک قبول شدم یکی از چندیدن رشته ای که انتخاب کرده بودم . اولش گنگ بودم و نمیدونستم چیکارکنم خواستم نرم اما وقتی فکر کردم دیدم که همیشه یکی از علایق من همین رشته بوده از خیلی وقت پیش ها ، ولی هنوز به خاطر حرف مردم مردد بودم ، هیچ وقت حرف بقیه برام مهم نبود نمیدونم چرا تو اون دوران مهم شده بود .

این کتاب رو اتفاقی پپدا کردم و اولین کتابی بود که از هاوکینگ خوندم ، موضوعات مختلفی داره الهیات ، فلسفه و فیزیک ، مطالبی که درباره خدا داره اما موضوع زمان در کتاب مهم تر از اینهاس ، مسئله ی لاینحل زمان

چه تو این کتاب چه توی زندگی عادی زمان مهم ترین مسئله س ، آدمایی که اون زمان حرفشون برای من مهم شده بود به من میگفتن چرا وقتتو بزاری برای کاری که پول توش نیست ، پول مهمه برای همه اما همه چیز نیست برای کسی که به چیزی یا کاری علاقه داره ، این کتاب و استیون هاوکینگ به من یاد دادن که نباید یکسری شرایط جلوی رسیدن آدم به آرزوهاش رو بگیره چه آدمی که روی وپلچره و چه کسی که سرپا وایساده . یادگرفتم برای چیزهایی که دارم تلاش کنم نه اون چیزی که معلوم نیست بتونم داشته باشم !


 به صورت خودجوش تو هیچ چالشی شرکت نکرده بودم ، اما این داغان کاری کرد که گفتم حتما ارزش یکبار امتحان کردن رو داره .

دعوت میشه 

آقای حسین 

خانم نیلی 


  • میم حا

نظرات (۶)

نمشد پای ما ره به ای سوسول بازیا باز نکنی؟
پاسخ:
نه نمشد (:
  • امید شمس آذر
  • کتاب "مکان در بُعد زمان یا فلسفۀ خلقت" از پرویز خوشوقت رو خوندید؟
    پاسخ:
    نه متاسفانه 
    حدث می‌زدم کتابی که قراره معرفی کنید فیزیک قاطیش باشه :d
    تشکر از بابت دعوت ^_^
    پاسخ:
    ((:
    خواهش میکنم 
    خیلی هم باحال :)
    پاسخ:
    ممنون از شما
  • آسـوکـآ آآ
  • استیون هاوکینگ هیجوقت واسه من حرفاش خوب نبود...
    شاید من حرف های خوبی ازش نشنیدم...
    پاسخ:
    به نظرم منظورتون حرفاش درباره خداست!
  • امید شمس آذر
  • اونجا تعریف زمان و مکان و فرمول ریاضی اونها رو ارائه داده؛ چیزی که دانشمندان هنوز در موردش به توافق نرسیده ن. اگه مشتاق باشید بخشهایی رو ازش براتون میفرستم.
    پاسخ:
    ممنون از توضیحتون اگه بتونم حتما میخونمش 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    میم حا

    دکتر برند : من از مرگ نمی ترسم من یک فیزیکدان هستم و تنها از زمان می ترسم
    "در میان ستارگان 2014"

    طبقه بندی موضوعی
    آخرین مطالب
    پربیننده ترین مطالب