میم حا

آدمی که شبیه همه نیست !

میم حا

آدمی که شبیه همه نیست !

سلام خوش آمدید

فیزیک با طعم لواشک (:

دوشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۰۶ ق.ظ

امروز داشتم همراه با لواشک فیزیک هم میخوندم که یکدفعه به ذهنم خورد فیزیک رو با طعم لواشک مقایسه کنم 

این مقایسه با یکی از مباحث ساده فیزیک انجام شده که توی مباحث پیچیده نرفتم که طعم به جاهای باریک بکشه |:

یکی از مباحث ساده فیزیک قوانین نیوتونه که در ظاهر سادس فقط وقتی که میای تو حل مسائلش میبینی ای دل غافل چی فک کردیم چی شد ...

مثلا وقتی قوانین رو به صورت تشریحی میخونی میبینی چقد خوب و خوشمزس و آدم راحت یاد میگیره و طعمی مثل یه لیوان از این بزرگا که پر آب انار ترشه و روش رو پر کردن از لواشک‌انار و بستنی (:

حالا اونارو که خوندی میگی فول فولم برم مسئله حل کنم 

از مسائل ساده شروع میکنی و همه شو به آسونی حل میکنی و طعم لواشک زرشک برات تداعی میشه ...

بعد اون میای سراغ متوسطا اونارم با یکم زحمت حل میکنی و طعمی شبیه این لواشک زردآلو ها که شرکت های بنجل ساز درست کردن رو داره

قسمت اصلی و بد ماجرا سوالای سخته که آدم رو یاد این لواشک کیوی سبز بد رنگا میندازه و حالت رو بهم میزنه ‌..

( این طعم ها نظر شحصی بود نیاین بگین چرا اینارو گفتی ) 


حالا که از طعم بگذریم میرسیم به نوع سوالات مثلا تو همین قسمت فیزیک نیوتونی سوالا اینجوریه که میگه یه گلوله با سرعت ۶۰ متر بر ثانیه و شتاب ۲ متر بر مجذور ثانیه به طرف شما در حرکته مکان اولیه و نهایی گلوله رو پیدا کنین یکی نیس بگه آخه آدم عاقل وقتی گلوله داره میاد سمت آدم که نباید وایساد محاسبه کرد باید فرار کرد |:

حالا بعدا یه چیزی راجع به همین قوانین نیتون هست که میشه باهاش زمان رسیدن و مکان و سرعت نهایی یه شهاب سنگ که داره با یه نیرویی حرک میکنه رو پیدا کرد که اونو بعدا یه مثال ازش مینویسم که بدونین فیزیک چقد خوبه (:


حالا که بحث فیزیک به یار و رفیق جدا نشدنی فیزیک یعنی ریاضی هم یه نگاه کنیم مثلا تو ریاضی تعریف مشتق به صورت :

( ترجمه : حد نمو تابع به نمو متغیر وقتی که نمو متغیر به سمت صفر میل می کند را مشتق تابع مینامند )

ترجمه هم کردم اگ نتونستین بخونین راحت باشین 

یعنی تا بخوای جمله بالا رو بفهمی نصف عمرت رفته |:

خلاصه اینکه تو فیزیک باید خیلی نفهم باشی که خیلی چیزارو بفهمی (: 

این آخرا بحث خط هم شد فک نکین من بد خطما فقط خیلی خسته تر از اونم که با حوصله بنویسم |: 

خط زیر خط سر کلاسه |: 

و خط زیر هم مثلا با حوصله نوشتن تو خونس|: 

تازه کلی گشتم تا اینارو پیدا کردم که آبروداری بشه (((: وگرنه وضع خراب نر از ایناس


فیزیک طور !

  • میم حا

نظرات (۱۳)

خطر سرکلاس بهتره ها! :)
پاسخ:
کلا خطرم خوب نیست ولی :)
با اون قسمتِ خلاصه تون یه جمعی خندیدن :))
پاسخ:
موجبات خنده و شادی ملت رو فرهم کردم (((:
هنوز سعی کن با حوصله تر بنویسی خخخ,احساس میکنم,یه جورایی نسخه پیچیدی
پاسخ:
نسخه ای که هیچ کس نمیتونه بخونه ((:
شوخی کردم خطت خوبه
پاسخ:
(:
  • 🌸🌸 سَـمَـــر 🌸🌸
  • دبیرستان یه تُن کتاب فیزیک خریده بودم که بلکه علاقمند شم بشینم بخونم ولی همه تو فصل دوم متوقف شدن اصلاً کسی ببینه نمیگه کتابای یه کنکوریه این، خیلی خوبه که دوسش دارین ولی :د

    +خط هم که خوبه :د
    پاسخ:
    مجبورم دوست داشته باشم ... رشتمه اخه |»

    + خیلی (:
  • میرزا مهدی
  • در کل که نفهمیدم چطور شد؟ ولی اون حال بهم زنکهایی که ازشون اسم بردی دهنمو آب انداخت... یعنی شما هرچی بیشتر حالت به هم بخوره من بیشتر دهنم آب میفته یه همچین وضعی دارم الان...بابت گلوله و فرارت کلی خندیدم. هرچی حال کرده بودم از لواشکات، پرید. و اما خطت.. به پای صدات نمیرسه..
    پاسخ:
    رابطه عکس داریم با هم (:
    هیچ کدومش خوب نیست خب 
    هم صدا و هم خط کجاش خوبه ؟
    کلا یه فصل دهن مارو آب انداختی خلاس
    برعکس طعم لواشکا متنت خیلی شیرین بود خخخخ
    پاسخ:
    ((:
    خوشحالم خوشتون اومده ((:
    یکی از فصل های شیرین که من ارادت خاصی بهش داشتم دینامیک و سینماتیک بود ...
    ریاضی ومسله هاش دقیقا مزه همون لواشک سبز هارو میدن ...
    خط تون هم فقط یکم مث نسخه نوشتن دکتراست وگرنه مشکل دیگه ای نداره ...خخ
    شما پیش دانشگاهی هستید ؟
    پاسخ:
    این قسمتا رو میشه گفت جزو ساده ترین قسمتاس
    دقیقا ):
    ...
    یکم فقط ((:
    احتمالا به خاطر عکس جزوه ها گفتین نه من دانشجوام درسهای پایه رو تو یه دفتر جدا دارم کلا از اون عکس گرفته به خاطر همون فک کردین دانش آموزم (:
    لواشک فافا هم بدک نیستا....
    البته طعم سیب ملسش :)
    پاسخ:
    بله بله نظر شمام محترمه (:
  • Shahtot 🍇🍇🍇
  • وای من خیلی از خوراکیای ترش بدم میاد --» لواشک ، آلوچه و ..
    فک کنم سه سالی میشه که گوجه سبز نخوردم
    به نظرم فیزیک و ریاضی مزه ی شیرینی خامه ای میدن :)
    به به :))))
    پاسخ:
    نظر شما محترمه ولی همه ی فیزیک شبیه شیرینی خامه ای نیست ها |:
  • Shahtot 🍇🍇🍇
  • من کلن فیزیک رو خیلی دوست داشتم با این که تجربی بودم
    فقط از یه قسمتش بدم میومد ----» سقوط آزاد و انواعش :/
    مزه ی شربت استامینافن میداد ://
    پاسخ:
    ((:
    خوبه که سقوط آزاد (: مزش زیاد بد نی (:
    من وسطِ پست، ویارم عود کرد رفتم سرِ بقالیِ سرِ کوچه لباشک زدم بر بدن! :| 
    این چه کاریه آخه؟! :|

    کی گفته حفظیاتِ فیزیک آسون تر از حل کردنشونه؟! >_<

    اون دست خطم می‌ذاریم پایِ شکستِ نفسی! :)

    +دخترم نیستید بتون بگیم لواشک خونگی درست کن اینا ضرر داره! :|
    پاسخ:
    فراهم کردن موجبات پیاده روی ملت کار خوبیه دیگه (:

    هنوز سوال حل نکردین پس |:

    شکسته نفسی شیب بام |:

    + اتفاقا مادر گرام دیروز درست کرد ((:
  • سایت تفریحی چفچفک
  • تنها درسی  هست که هیچی ازش سر در نیاوردم تو چهار سال دبیرستان 
    :(

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    میم حا

    دکتر برند : من از مرگ نمی ترسم من یک فیزیکدان هستم و تنها از زمان می ترسم
    "در میان ستارگان 2014"

    طبقه بندی موضوعی
    آخرین مطالب
    پربیننده ترین مطالب