میم حا

آدمی که شبیه همه نیست !

میم حا

آدمی که شبیه همه نیست !

سلام خوش آمدید

سفری متفاوت !

يكشنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۸:۳۴ ب.ظ

از نظر فیزیکی سفر در زمان امکان پذیره ، ولی ما برای سفر به گذشته یکسری تناقضات و مشکلات داریم ، یکی از این مشکلات قضیه پدربزرگ ، این قضیه میگه که اگه شما بتونین به گذشته سفر کنین پدربزرگ یا پدرتون رو بکشین دیگه نباید خودتون در آینده وجود داشته باشین در صورتی که اگه شما وجود نداشتین نباید اونموقع اونجا میبودین .

در رابطه با سفر به آینده هم استیون هاوکینگ میگه که تصور کنین یه فضاپیما از یه ایستگاه در سال 2050 پرتاب بشه و به مدت صد سال با سرعت نور توی مدار زمین بچرخه و سال 2150 متوقف بشه ، توی این مدت زمانی مسافران این فضاپیما فقط یک هفته رو سپری کردن چون زمان توی این فضا پیما خیلی کند سپری میشه ، و وقتی اونا به زمین برگردن به صد سال آینده سفر کردن ...

  • میم حا

نظرات (۹)

چه جالب:دی
پاسخ:
(:
ینی امکان پذیره سفر به آینده؟!!!
پاسخ:
از لحاض تئوری و فیزیکی اره 
دانشمندان حس گرا و تجربه گرا که حتّی وجود خدا رو به دلیل آزمایش پذیر نبودن زیر سؤال میبرن، از کجا در مواردی مانند سفر در زمان و جهان های موازی و...، اینقدر با اطمینان به فرضیات تجربه نشده و آزمایش نشده تکیه میکنن؟؟!!! یه جای کار ایراد داره. اصلاً تعریف زمان چی هست؟ میتونن ارائه بدن تا چه رسد که تحت کنترل خودشون دربیارن؟ و هزارن سؤال دیگر از این دست.
پاسخ:
وجود خدا از لحاظ فیزیکی اثباتش خیلی سخته ولی از نگاه فلسفی خیلی راحتتره.
در رابطه با سفر در زمان و جهان های موازی این جور چیزا با روابط فیزیکی و ریاضی قابل اثباته ...
در ضمن همۀ مطالبتونو خوندم.
موفق باشید
اینجور چیزا در درجۀ اوّل خودشون فیزیکی اند و قواعد فیزیکی هم وقتی مورد آزمایش قرار میگیرن با استثنائاتی مواجه میشن که هزار امّا و اگر از توش درمیاد که نهایتاً منجر به گشوده شدن بابهای جدید و فسخ نظریّات قبلی میشه. فیزیک نسبیّتی و فیزیک کوانتوم و... اینطور به وجود اومدن. قضیۀ سیّالهای غیر نیوتونی مثال ساده ای در این خصوص هست که یک قاعدۀ نظری فیزیکی با یک آزمایش تجربی زیر سؤال رفته و بعد دانشمندان رو به چالش کشیده تا نظرات خودشونو بازنگری و تکمیل کنن. این جرئت و اعتماد به نفس دانشمندانی که اینطور با اطمینان از سیاه چاله ها و امکان سفر در فضا_زمان و... صحبت میکنن، از کجا اومده؟ هنوز در سطح کوچکتر به صورت شبیه سازی هم نتونستن آزمایشی در این مورد انجام بدن.
پاسخ:
هر دانشمندی که یه چیزی میگه با فکر و اثبات روابطش اونو بیان میکنه چیزی که سنگ بنای علمی داره ، انیشتین یک قرن پیش امواج گرانشی رو پیش بینی کرد و این امواج سال 2016 وجودشون اثبات شد ، اگه ما قرار بود چیزهایی رو اثبات کنیم که بتونیم ازمایششون کنیم این اندازه پیشرفت نمیکردیم ! 
سیاه چاله ها وجود دارن ، سفر در زمان هم از نظر فیزیکی قابل اثباته !
کسانی هستن که میبیننش. اما رفتن بهش رو نمیدونم
وجود خدا از لحاظ فیزیکی اثباتش خیلی سخته ولی از نگاه فلسفی خیلی راحتتره.

مطلبی کوتاه از یک بحث مفصل در مورد نظر بالایی شما :

"راه علمی که علمی محض بخواهد باشد ، برخلاف نظریه‌ بسیاری از افراد محال است که بتواند خدا را به انسان معرفی کند . یعنی‌ چه ؟ یعنی راهی که علم به طور مستقیم بخواهد خدا را به انسان نشان بدهد [ وجود ندارد ] ، چرا ؟ چون علم کارش این است که پدیده‌های عالم را به‌ انسان می‌نمایاند ، یعنی باید شی‌ء کوچک باشد تا علم بتواند آن را نشان‌ بدهد . علم می‌تواند یک عنصر از عنصرهای طبیعت را برای انسان کشف کند .
علم می‌تواند مثلا برای انسان یک ستاره در منظومه شمسی کشف و پیدا کند ، اما علم هرگز به طور مستقیم نمی‌تواند خدا را به انسان نشان بدهد .
اگر یک چیزی این جور محاط علم و تجربه و آزمایش دربیاید ، این نمی‌تواند خدا باشد ، کمااینکه نمی‌تواند روح باشد ، کمااینکه نمی‌تواند زمان باشد ، یعنی این اموری که محدود به یک حد معینی نیست ، از حدود تجربه و آزمایش خارج است . بله ، علم به طور کمک و معاون و غیرمستقیم می‌تواند خدا را نشان بدهد و بسیار معاون و کمک خوبی است . به چه شکل ؟ همانجاست که باز باید [ علم ] با فلسفه یعنی با عقل دست به دست یکدیگر بدهند . چطور ؟ این راه ، شناختن خدا از طریق مخلوقات است یعنی از طریق‌ موجودات و واقعیاتی که ما مستقیم با آنها در تماس هستیم ... "

منبع
اگه تو آینده بریم ! چ قدر همه چیز حال میتونه متفاوت بشه! و احتمالا زمان حال از معنا بیافته!
نمیدونم....
سلام. خدا قوت. وب جالبی دارید
فونت و قالبتون رو میخواستم بدونم.
ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
میم حا

دکتر برند : من از مرگ نمی ترسم من یک فیزیکدان هستم و تنها از زمان می ترسم
"در میان ستارگان 2014"

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب